Red Ribbon Kft. 2900 Komárom, Mártírok útja 97., fsz. 1. | Tel: +36305219783 | e-mail: redribbonkft@hotmail.hu

51. Mecsek Rallye: Végig koncentrálni kell!

A közönségcsalogató prológot követően egy brutális első nap, szűk, tempós erdőgazdasági utakkal, majd vasárnap a klasszikus mecseki pályák. Röviden így lehetne összefoglalni, hogy mi vár az ORB és az ORC párosaira, köztük az MR Racing versenyzőire, a bajnokság hatodik futamán, az 51. Mecsek Rallye-n.
A közönségcsalogató prológot követően egy brutális első nap, szűk, tempós erdőgazdasági utakkal, majd vasárnap a klasszikus mecseki pályák. Röviden így lehetne összefoglalni, hogy mi vár az ORB és az ORC párosaira, köztük az MR Racing versenyzőire, a bajnokság hatodik futamán, az 51. Mecsek Rallye-n.

Két héttel a pécsi derbi előtt összesen 200 kilométert gyűjtött az R4-es Mitsubishi Lancerrel a Maricsek Miklós - Bán Viktor kettős. Az árpádtetői Rallye Sprinten a harmadik gyorstól már megvolt az a tempó, amivel a váci pilóta és pécsi navigátora fel tudja venni a versenyt a győzelemért Hevesi Istvánnal és az ORC többi párosával.

„Komolyan fel kell készülni a Mecsek Rallye-ra, főleg, hogy hazai pályán versenyzünk.” Vág rögtön a közepébe a páros navigátor tagja, Bán Viktor.

„A lehető legaprólékosabban igyekszünk feldolgozni a pályákat. Szeretnénk mindenképp dobogón végezni, ha lehet az első helyen és ez nem egy olyan feladat, amit ne tudnánk teljesíteni, a hazai pálya előnyét élvezve. Várjuk a megmérettetést és az a cél, hogy Hevesi Pisti elkapjuk. Jól állunk a bajnokságban, de nem dőlhetünk hátra, mert mind a két hátralévő versenyen kell még pontokat szereznünk. Ha nyerni tudnánk a Mecsekben, az Eger Rallye-n, már könnyebb dolgunk lenne, hogy meg tudjuk nyerni az ORC Abszolút Bajnokságot. Ez a fő cél, ez lebeg a szemünk előtt. A fiúk ismét precízen és alaposan felkészítették a Mitsubishit, úgyhogy minden adott ahhoz, hogy jól szerepeljünk a Mecsek Rallye-n!

Az első nap sokkal nehezebb lesz a szűk, erdőgazdasági részek miatt. Nagyon az úton kell menni a rönközések miatt, a kanyarok íve így teljesen megváltozik az ideálishoz képest. Aztán ott van még az új pálya, Gorica, ami egy elképesztően gyors szakasz. A szombati pályákon vagy nagyon sokat lehet nyerni, vagy sokat lehet bukni, mert másnap már szorosabbak lesznek az időkülönbségek. Ha valaki szombaton egy pontos, jó ritmusú autózást mutat be, akkor ott elég tetemes előnyre tehet szert, így a vasárnapot nyugodtabb ritmusban teljesítheti.”

Matics Mihály és Zejda Viktóri jelentős, 10 pontos előnnyel vezeti a 3-as kategória küzdelmeit a bajnokság két utolsó futama előtt. Az N csoport háromszoros bajnoka a lehető legtöbb egységet igyekszik majd begyűjteni a pontvadászat legtradicionálisabb futamán, az 51. Mecsek Rallye-n.

„Az első nap jó tartalmas lesz! Én jobban örülnék egy száraz versenynek, mert ha nem esik az eső, akkor is számíthatunk csúszós részekre. A reggeli páralecsapódás amúgy is könnyen megviccelhet bárkit a poros, saras erdőgazdasági utakon, a rönközésről nem is beszélve, ezért mindenképp nagyon oda kell figyelni és koncentrálni kell szinte végig, az első pillanattól az utolsóig. A szombati nap dönti el az idei Mecsek Rallye-t, de ez nem jelenti azt, hogy az első körben mindjárt fejjel megyünk a falnak. Három pálya is csak egyszer szerepel a programban, de a Gorica mindenképp érdekes lesz. Ez az új gyorsasági elég tempós, ráadásul a pályabejáráson maximum 50 km/h-val mehetünk rajta, ezért elég komoly feladat lesz felmérni, hogy melyik kanyart mekkora sebességgel lehet elfordulni.

Az a cél, hogy minél több pontot gyűjtsünk, és persze az lenne a legjobb, ha nyernénk, de erről még korai beszélni. A második napra már mindenki csak legyint, de az sem lesz egy könnyű feladat: ott is tempós pályák vannak, kétszer lesz a 23 km-es gyors, ha valaki nagyon eltalálja a gumiválasztást, akkor akár fél percet is adhat a többieknek. Egy szó, mint száz, komoly verseny lesz a Mecsek Rallye!”

Osváth Péter a júliusi Veszprém Rallye-t követően mindössze egyszer, a MARB Déli Régiójának szeptemberi fordulóján ült versenykörülmények között az N csoportos Mitsubishi volánja mögött, így a szokottnál nagyobb várakozással tekint az idei Mecsek Rallye elé.

„Szerintem egy jó verseny lesz! Mindegyik pálya kiváló: Árpádtető egy örök klasszikus, a széles, dobálós részeivel, Orfűt a hossza miatt kedvelem, az erdőgazdasági utakat pedig kifejezetten szeretem. A szombati szakaszok nagyobb figyelmet igényelnek, mert azokon a szűk, tempós részeken lehet igazán jelentős különbséget kialakítani, vasárnap hiába autózunk kétszer is a hosszú gyorson, addigra kialakulnak az erőviszonyok, így szerintem a helyezések inkább szombaton dőlnek el. Gorica és Kisvaszar ráadásul egyszer szerepel a programban, így ott még javítási lehetőség sincs. Meglátjuk. Megyünk, tesszük a dolgunkat és majd kiderül, hogy mire leszünk képesek. Az év végi dobogós helyezést is szem előtt tartjuk. Miskát szerintem már nem lehet megfogni, de arra törekszünk a két utolsó futamon, hogy év végén a lehető legelőkelőbb helyen fejezzük be a bajnokságot.”

Tóth Tibor alaposan rákészült a Budapest Rallye-ra, ami aztán elmaradt, így a Mitsubishis versenyző saját szavaival élve a „sötétben” tapogatózik a Mecsek Rallye előtt, mert régen ült a Lancerben és az erdőgazdasági utak is teljesen ismeretlenek számára. Öröm az ürömben, hogy navigátora, Papp György a múlt hétvégén begyűjtötte a Rallye Európa Bajnokság ERC2-bajnoki címét, Érdi Tibor oldalán.

„Augusztus végén ültem utoljára a Mitsubishiben, úgyhogy a hivatalos teszten mindenképp megyünk az autóval. Az első napi pályák teljesen ismeretlenek számomra, nekem mindegyik új lesz. A lámpasor beállítása is fontos, azon is fejlesztenünk kell, főleg, hogy még Egerben is szükségünk lesz rá. Vérmes reményeink nincsenek, teszteltünk egy jót az Euroringen, murva gumival csúszkáltunk aszfalton. Érdekes volt, akkor egy kicsit felbátorodtam, de azóta eltelt másfél-két hónap, és ismételten vissza kell rázódnom. A saját tempónkban fogunk autózni, nagyobb kockázatvállalás nélkül. Eddig mindig a versenyek végére kezdtem belejönni, ezen szeretnék most változtatni, hogy ne csak az utolsó gyorsokon érezzem magam komfortosan az autóban. Remélem Gyuri nem lesz nagyon fáradt, mivel kedden érkezik haza Litvániából és szerdán már indulunk is tréningezni. Szeretek sokat menni a pályákon, ami jó hír, mert, ahogy láttam a kiírást, nem lesz korlátozva a menetek száma.”

forrás: http://mrracing.hu<--pagebreak-->